liepos 17, 2024

Yara ir Pepsico Europe partnerystė

Pasaulinė trąšų gamybos įmonė „Yara“ sudarė ilgalaikę partnerystę su „PepsiCo Europe“, kuria siekia įgalinti ūkininkus pasinaudoti žemės ūkio programomis padedančiomis sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą į atmosferą maisto vertės grandinėje.

Bendrovė „PepsiCo Europe“ ūkininkams suteiks aukščiausios kokybės pasėlių tręšimo produktus, konsultacijas bei tikslinius skaitmeninius ūkininkavimo įrankius. Tai padės išgauti didesnį maistinių medžiagų naudojimo efektyvumą, pagerins derlių ir sumažins savo pasėlių anglies pėdsaką. Bendrovė „Yara“ yra lyderiaujanti trąšų gamintoja Europoje pagal susitarimą tieksianti produktus ir paslaugas „PepsiCo Europe“. Yara ir Pepsico Europe partnerystė

„Yara“ kasmet pristatys iki 165 000 tonų trąšų „PepsiCo“ bendrovei, o iki 2030 metų tai sudarys 25% jų pasėlių tręšimo poreikio Europoje. Šios trąšos pagrinde bus "Yara Climate Choice" kategorijos, į kurias įeina mažo anglies dioksido pėdsako amoniako trąšos gaminamos iš atsinaujinančių šaltinių Herøya gamykloje Norvegijoje arba mažo anglies dioksido pėdsako amoniako trąšos gaminamos Yara Sluiskil gamykloje naudojant anglies dioksido surinkimo ir saugojimo technologiją. Tai pat bus tiekiamos „Yara“ standartinės aukščiausios klasės mineralinės azoto trąšos išgaunamos iš gamtinių dujų naudojant katalizę, kuri leidžia sumažinti anglies dvideginio pėdsaką maždaug 50% daugiau nei daugumos kitų trąšų gaminamų ne Europoje.   

Partnerystės tikslas yra palaipsniui pereiti prie „Yara Climate Choice“ trąšų didinant gamybos pajėgumus, tobulinant technologijas bei siekiant, kad iki 2030 metų visos „PepsiCo“ bendrovei reikalingos 165 000 tonų per metus būtų „Yara Climate Choice“ trąšos. 

Šis susitarimas pabrėžia bendrą įsipareigojimą kurti tvaresnę maisto sistemą, atitinkančią Europos Sąjungos klimato tikslus. Tuo pačiu tai padės ūkininkams palaipsniui pereiti prie tvaresnių sprendimų nepadarant didelio neigiamo poveikio jų kaštams. 

„Ši partnerystė su „Yara“ puikiai atitinka mūsų visapusišką transformacijos siekį, vadinamą „PepsiCo Positive“ (pep+), ir bus labai svarbi einant link nulinės emisijos maisto sistemoje ateityje. 3-ojo tipo emisijų mažinimas yra pagrindinė mūsų pep+ plano dalis, tačiau tai gali būti viena iš sunkiausiai tiesiogiai paveikiamų sričių. Aprūpindami mūsų ūkininkus trąšomis, kurios turi mažesnį anglies pėdsaką ir padėdami jiems gerinti pasėlių derlingumą nuo pradžios iki pabaigos, mes galėsime žengti reikšmingą žingsnį link mūsų tikslo: nulio emisijų politikos iki 2040 metų“, – sakė Archana Jagannathan, „PepsiCo Europe“ vyriausioji tvarumo specialistė. 

Šis bendradarbiavimas taip pat atitinka „Yara“ misiją atsakingai maitinti pasaulį tausojant planetą. „Norint sukurti maisto ateitį neeikvojant gamtos ir transformuoti maisto sistemą, reikia susitelkti visiems esantiems maisto tiekimo grandinėje. Džiaugiamės galėdami prisidėti prie „PepsiCo“, pirmaisiais žengiančiais šiuo keliu vedančiu link realaus maisto grandinės emisijų mažinimo. Emisijų mažinimas maisto gamybos grandinėje bus kritinė sritis siekiant įgyvendinti Paryžiaus susitarimą, o ūkininkai vaidins svarbų vaidmenį siekiant šių tikslų“, – sakė Mónica Andrés Enríquez, „Yara“ vykdomoji viceprezidentė Europai. 

Partnerystė, kuri padės skatinti atsinaujinančio žemės ūkio praktikas, apims apie 1 000 ūkių, kurių bendras plotas sieks apie 128 000 hektarų visoje Europos Sąjungoje ir Jungtinėje Karalystėje. Iš pradžių dėmesys bus skiriamas bulvių auginimui, kurios yra svarbi „PepsiCo“ produkcijos dalis, o vėliau bus plečiamasi į kitas žemės ūkio kultūras, tokias kaip avižos ir kukurūzai. 

Trąšos suteikia daugiausiai potencialo mažinant kenksmingas emisijas, nes emisijos susidarančios trąšų gamybos procese bei dirbant laukus sudaro vidutiniškai pusę anglies dvideginio išmetimų pėdsako auginant  bulves reikalingas „PepsiCo“ produkcijai Europoje.  

Ši partnerystė taip pat padidins tvarios maistinės vertės valdymo praktikos mastą tarp „PepsiCo“ ūkininkų. Tai apims viso sezono pasėlių ir dirvožemio duomenų surinkimą ir stebėjimą naudojant „PepsiCo“ „CropTrak“ ir ML analizės įrankį, kartu su „Yara“ skaitmeniniais sprendimais, tokiais kaip, palydovinės nuotraukos naudojant tiksliojo ūkininkavimo programą „Atfarm“  ir  „Yara Megalab“ dirvožemio ir pasėlių lapų analizės sistemą. 

 Apie "PepsiCo"  

Įvairūs "PepsiCo" produktai vartojami daugiau nei milijardą kartų per dieną virš 200 šalių visame pasaulyje. "PepsiCo" 2023 m. uždirbo daugiau nei 91 milijardą JAV dolerių grynųjų pajamų, kurias lėmė gaivių gėrimų ir greito maisto produktų portfelis, kurį sudaro "Lay's", "Doritos", "Cheetos", "Gatorade", "Pepsi-Cola", "Mountain Dew", "Quaker" ir "SodaStream". "PepsiCo" produktų portfelyje yra platus maisto produktų ir gėrimų asortimentas, įskaitant daugybę ikoniškų prekių ženklų, kurie per metus mažmeninėje prekyboje sugeneruoja daugiau nei 1 milijardą JAV dolerių.